Shorts

Jag gillar shorts, det är sällan jag använder tights, så sällan att kompisarna tror jag köpt nytt…..Det är för varmt! Jag vill inte ha det för varmt när jag tränar, men på ute passet med JM hade jag tagit för mycket på mig, det blev fort för varmt, man lär sig aldrig…..

Jag kunde nog haft lite mindre med kläder, ja inte nu alldeles för mycket jag vill ju inte JM ska få en chock……

Jag är en shorts kvinna, jag hade shorts redan i skolan trivdes inte i det som det skulle vara då, förutom Det idag välkända jumpa byxorna som alla går i ute på stan.

Ett par shorts man trivs i gör träningen roligare så enkelt är det!

Goda råd:

1. LÄNGD 
Shortslängden handlar självklart mycket om personlig smak, men generellt gäller att vikten blir lägre, ventilationen effektivare och rörelsefriheten bättre i korta shorts. I gengäld riskerar du att få skavsår mellan låren om du är kraftigt byggd, och shortsen är för korta.

2. FICKOR
Om du vill ta med dig en nyckel, ett par energigeléer eller ett kreditkort på löprundan, så bhöver byxfickorna vara tillräckligt stora. De bör också kunna stängas ordentligt så att du inte tappar något när du springer.

3. VENTILATION
I ett par hybridshorts är slitsar, nätvävspaneler och andra ventilationsdetaljer viktiga för att shortsen inte ska bli för varma och instängda.

4. INNERBYXOR
Hybridshorts har inbyggda tajts som kan ersätta vanliga underbyxor. Det ger en suverän passform och förebygger skavsår som man annars lätt kan få i vanliga splitshorts. 

5. STRETCH
Om du är en renodlad asfaltslöpare så spelar stretchen ingen större roll. Men om du är en traillöpare så är det viktigt att löparshortsen är tillverkade av töjbara material som låter benen jobba fritt om du plötsligt hamnar i en ytterställning – t.ex. om du måste hoppa över liggande trädstammar eller stora vattenpölar.

6. LÖSNING I MIDJAN 
En bred kant i midjan gör att shortsen sitter perfekt. För att det inte ska bli en svettrand där är det dock viktigt att lösningen i midjan är tillverkad av ett tunt material. Alternativt kan du välja ett par shorts med smalare midjekant.

Källa: aktiv träning

Sen är det bara att gå in på gym och träna!

Previous Post
Next Post
Nu bloggar hon